tirsdag den 5. februar 2013

Første besøg ved min biotop

                                           Mit Biotop.

Mit Biotop "skovsøen i sønderskoven"


Så kom dagen hvor jeg gik ud til det sted jeg havde i tankerne, der skulle være min biotop. Stedet var så fantastisk som jeg husker det. Skovsøen er en sø der ligger i udkanten af sønderskoven i Sønderborg, ikke mange hundrede meter fra min bopæl. Skovsøen blev for år tilbage om vinteren brugt som skøjtebane af byens børn, men i de senere år har der ikke været nogen skøjteaktiviteter på søen, måske fordi bevoksningen omkring søen er blevet stort. som i ser på billedet er der høje siv rundt om hele søen, men her hvor det første billede er taget, er gjort fra en sti inde i skoven.
På min gang omkring mit biotop hørte jeg mange fugle der sang. Jeg hørte også flere spætter der var i færd med at banke næbet mod de høje træer i skoven.  Det var et fantastisk første besøg jeg havde ved mit biotop, det var en fantastisk morgen i februar måned. Jeg glæder mig til og skulle følge mit biotop på tæt hold de næste 3 år.

  Her i en af disse træer sad spætten og arbejde.

Beplantning på en stub i skovbunden,, mos .
Et træ jeg faldt over ved min  biotop, en stor udposning
af træet.
Mit biotop set fra den modsatte side af. Jeg var gået gennem sivene
og kom helt ud til vandet.
Nogen visne blomster ude i skovsøen. Dem er jeg spændt på at
følge over tiden.
En sø der ligger på engen tæt ved skovsøen, der ligger 3 søer
på området med skovsøen som den største.
Mit biotop set gennem nogle høje siv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar